*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

lördag 27 mars 2010

CRAFT PRO Underkläder

Det är inte lätt att hitta rätt bland alla märken som finns. Vidare har de ju ofta flera serier med produkter som kan kännas väldigt förvirrande när man väl står i butiken. Därför kommer en liten sammanställning av ett märkes produkter.

Har själv precis köpt en T-shirt av märket CRAFT, och deras serie PRO Underwear. Jag var ute efter att ha en produkt som håller kroppen kall och fri från fukt, dvs ett plagg som fungerar när det är varmt eller man anstränger sig. I händelse att jag har den på mig när det är kall, så kommer jag att välja att ha ytterligare ett plagg utanpå för att få värme.

Läs av aktivitet mot yttre temperatur, avgör sedan lämplig modell.

PRO COOL
Fungerar så att kroppen hålls kall och torr vid övningar inomhus eller varma förhållanden. Det här är mitt val av plagg. Bäst att hålla kroppen sval och torr, för att sedan bygga vidare därifrån.

PRO ZERO, X-Treme, X-Treme Wind stopper
Det finns flera olika varianter här, som alla är för "fair to cold conditions" som det heter. Det finns t.ex plagg med har ett extra skydd mot hård vind.

PRO WARM
Används främst för att ge värme under kalla förhållanden. Nu är jag inte ute och äventyrar så ofta under riktigt kalla situationer, så denna variant kommer inte på fråga. Skulle jag frysa så väljer jag ännu ett lager kläder.

Jag kommer att återkomma med en utvärdering av den T-shirt jag köpte. För att berätta om den verkligen är så bra som man får intrycket av. Det kommer troligen som en kommentar till detta inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...