*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

söndag 5 maj 2013

Ryanair - piloter riskerar avsked

Åter igen är Ryanair i fokus. I TV4:s Kalla Fakta kommer det fram att piloter som vill engagera sig i ett fackförbund eller bara organisera sig riskerar avsked. 

Det finns flera som kallar Ryanairs ledning genialisk och hyllar de billiga resorna som man kan göra över Europa. Det kostar bara hundralappar att ta sig till Spanien för att njuta av lite värme eller en resa till London för att uppleva kultur.

När jag själv pratar med folk så är deras åsikter ibland "Men jag flyger utan bagage och olika straffavgifter drabbar inte mig" och attityden är "Priset är det viktigaste för mig, det ska inte kosta att flyga".

Och jag har också använt Ryanair då priset var riktigt lågt, för min långhelg i London. Men det låga priset kändes inte helt rätt, även om konkurrenterna just den dagen var betydligt dyrare. Man reste lite som boskap, inget extra så att säga. Märkte också hur hög stressnivån var hos både passagerare och anställda.

Pilotfacket:%20%22Ryanairs%20personalpolitik%20tyrannisk%22
Video från TV4 Play. 

Kanske har kritikerna fel och de som berömmer företaget rätt? Men själv står jag fast vid min tanke att ett företag som minimerar interna kostnader för hårt samt har en så aggressiv attityd mot personal och kunder som Ryanair har - ja det känns inte bra. Du får själv ha dina åsikter, men själv gillar jag inte Ryanair så som de i dag uppträder. Se ett av mina inlägg från 2012: Ryanair - Bra eller dåligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...