*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

torsdag 22 augusti 2013

Alewaldsdagarna, Aug 2013

I dag slog Alewalds upp dörrarna till sin REA, där allt i butiken hade 20-50% reducerat pris. Och självklart var jag på plats efter jobbet. 

Mitt mål med Alewalds REA var att köpa bra kläder för att ha närmast kroppen när jag vandrar. Väl på plats så blev jag rekommenderad att köpa Icebreakers kläder av merinoull. Det är ett riktigt toppmärke, men med rätt högt pris.

Jag provade även en tröja av märket CRAFT som kostade hälften så mycket, men den kändes mycket tjockare och inte alls lika bekväm.


När man vandrar ska man ha bra material. Ens fokus och energi ska läggas på att ta sig framåt samt på att uppleva, inte på att övervinna obehag eller bära för tungt. Därför bestämde jag mig att gå med det dyrare märket, det var ju 20% rabatt så jag sparade en del slantar.

Dagens fynd. 
Jag köpte en långärmad t-shirt (556kr) och ett par kalsonger (278kr) - med rabatten så blir det 667kr tillsammans. Inte helt billigt, men dessa produkter kommer att göra framtida vandring så mycket mer behaglig att det är värt det. Var noga med att prova kläderna. De ska sitta rätt tajt mot kroppen, och storlekarna är stora. Storleken "M" passade mig (191cm lång) utmärkt i längd ner i byxorna samt i armlängd.

Som synes - jag slängde även in ett paket kord, så jag kan sätta upp min tarp på ett bra sätt. Tog nämligen en del till mina tomatplantor - så nu måste jag ersätta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...