*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

tisdag 10 december 2013

Lucka 10: 2013 - Året i bilder

Välkommen till Vandringsman och vår Julkalender 2013. Här har vi 24 inlägg med tips, råd, tillbakablickar och drömmar om framtiden.

Under 2013 har jag varit med om många upplevelser. Och nu när jag sitter och går igenom bilderna så blir det nästan omöjligt att ha kontroll över alla fotografier. Men jag försöker och i arbetet med att sortera och göra säkerhetskopior har nu ett antal fotografier valt ut för att de känns speciella för mig.

Colombia
I början av året besökte jag Colombia, vilket var en fantastisk resa och upplevelse. Den första av de tre valda bilderna från resan är Indira - den vita tigern på Cali Zoo. Sedan är det när jag cyklar ute på landsbygden; vilket var fantastiskt. Och till slut en bild på kaffebönor; och det får symbolisera allt det underbara kaffe som kommer från Colombia.





Amsterdam
Under året har jag besökt Amsterdam. Och denna stad domineras verkligen av kanalerna med sitt vatten, vilket inspirerar en att promenera långa sträckor. I staden finns också ett Zoo där denna gröna ödla fångade mitt intresse. Och åter igen - kaffe. När man är på äventyr i en ny stad ska man verkligen sätta sig på ett mysigt cafe; ta sig en kopp och bara titta på människor.





Sverige
I början av mars hade STF servering av våfflor ute i Paradiset. Snön låg fortfarande men solen värmde allt mer och det var riktigt mysigt att både hjälpa till och äta.

Soluppgången efter nattvandringen längst Sörmlandsleden med STF var en härlig känsla. När nätterna är som ljusast, se till att bege dig ut utan ficklampa och upplev naturen under natten.

Under hösten så vandrade jag och Markus ute på Lovön, där jag senare själv ledde en STF-vandring på en del av den sträcka vi gick. Höstens färger är något väldigt speciellt; älskar verkligen det röda lövet.




Under sommaren flög jag ballong över Stockholm, en otrolig upplevelse. Har du inte flugit ballong, så se till att boka in en resa för nästa år. Under Midsommar åkte jag till Gävle under tre dagar för att uppleva andra delar av Sverige. Bilden är tagen på Limön, en mycket trevlig dagsutflykt som rekommenderas. Mitt resande har också tagit mig till Örebro; ett utmärkt val av stad för ett besök under en dag eller helg.




Och årets bästa vandringar med Markus. Vi gick Bålsta till Enköping; två dagar i ett blommande landskap under sommaren. Det var en viktig vandring som gav flera insikter, och trötta ben. Vi gick också Runsa till Kallhäll en blåsig höstdag i november.  




Paris
Paris är en också en helt fantastisk stad att besöka. Inte minst med alla sina byggnader som vi besökte. Triumfbågen är ett av alla måste i denna stad. Och att ta sig ett glas champagne i Eiffeltornet tycker jag också är något man ska göra. Det finns verkligen så många möjligheter, så den sista valda bilden är från Disneyland Paris som får symbolisera alla valmöjligheter.





Hoppas att dessa bilder av 2013 var skoj att se och kan ge inspiration till egna äventyr under 2014. Det har varit ett mycket spännande år och på alla mina resor har Angela varit vid min sida, eller jag vid hennes. Att resa tillsammans ger många spännande upplevelser, och jag hoppas verkligen att det blir än fler äventyr under nästa år. Och inte förglömma mina vandringar med Markus; vi är ett bra team som är redo för nya utmaningar.

Har du själv varit på någon av dessa platser eller skulle du vilja åka dit? Skriv gärna en kommentar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...