*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

torsdag 12 december 2013

Lucka 12: 2013 - Vad är ditt äventyr?

Välkommen till Vandringsman och vår Julkalender 2013. Här har vi 24 inlägg med tips, råd, tillbakablickar och drömmar om framtiden.

I dagens lucka vill jag att du ska reflektera över vad som är äventyr eller utmaning är för just dig. Det kan vara så många olika saker, allt beroende på var i livet man är och vilka förutsättningar man har.

Som barn kan äventyret vara att klättra i det stora trädet. Som ung vuxen kanske resan till Thailand är den stora utmaningen. Och efter det är att bli förälder en utmaning. Det är så mycket som kan vara ett äventyr. I går gick jag förbi detta träd. Här spikade jag upp plankorna för att göra det lättare att klättra. Kommer inte ihåg hur gammal jag var, men då var detta uppenbart en stor utmaning för mig.


Efter att ha tittat runt lite på Youtube så valde jag ut några filmer som har med äventyr och utmaning att göra. Hoppas du tittar och reflekterar över vad utmaning är för dig.






Den tredje filmen har jag sett flera gånger i rad nu, den gör mig rätt rörd. Tycker att det är en fin historia som är värd att spridas. Se fler inlägg i Julkalendern, här finns bl.a. tips på billiga julklappar och året i bilder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...