*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 23 december 2013

Lucka 23: 2013 - Uppesittarkväll

Välkommen till Vandringsman och vår Julkalender 2013. Här har vi 24 inlägg med tips, råd, tillbakablickar och drömmar om framtiden.

Så var det dagen före Julafton - en riktig uppesittarkväll för många. Det finns dock de som inte har möjlighet att fira in julen på något speciellt sätt. Några arbetar, en del är ensamma, andra har inte råd eller så är de sociala förhållandena inte så bra. Själv så sitter jag och väntar på mitt sällskap, men hon har inte dykt upp ännu. Men när så sker, ja då blir det glögg och några godbitar inköpta på kondis. Här är också hennes paket, redo för morgondagen.


Det kan ju bli en hel del mat under Jul och Nyår, så varför inte ha en lite lättare måltid så här dagen innan? Hemma hos mig blev det frysta crêpes från butiken Pikard. Och efter middagen så öppnades påsen; så det blev pepparkaka och lussekatt till lingonglögg. Riktigt gott.


Hur ser din kväll ut? Bakar ni pepparkakor, följer du uppesittarkvällen på TV4 eller vad händer? Kanske du slår in julklappar, eller är framme och klämmer på de som redan är inslagna. Själv har jag inte sett min julklapp, så jag väntar nyfiket. Skriv gärna en kommentar om din dag-före-dagen.

Bilderna har jag lagt upp på Instagram; och om du vill vara säker att se alla mina bilder - se då till att följa mig. Gå till mitt konto genom den blå knappen på höger sida. I morgon kommer sista inlägget i Julkalendern här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...