*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

tisdag 18 februari 2014

Vildmarksmässan 2014 (Aktivitet)

Nu är det bara 16 dagar kvar till Vildmarksmässan 2014, i Älvsö söder om Stockholm. Ett årligt evenemang som jag gillar att besöka. Även om kvalitén kan variera. 

Helgen 7-9 mars så är det åter igen Vildmarksmässan i Stockholm. Och som vanligt kommer jag att vara på plats för att titta efter nyheter och ge bra tips.

I år så skulle jag gärna lyssna till något föredrag, det är något som lätt glöms bort av mig. Förra året lyssnade jag till ett om grottdykning som var riktigt bra, samt ett som verkade mycket spännande men sedan föll platt. Se mina inlägg om tidigare mässor: 2011, 2012 och 2013.

I år lär det inte bli någon tuffare resa, mycket annat händer i livet som jag måste fokusera på. Under lördagen så går två föredrag som kan passa - "Några av Europas vackraste vandringsresmål!" kl. 14:00 och "Camino del Norte - Kustvögen till Santiago de Compostela" kl: 16:30. Dvs föredrag om lite vandring. De stora äventyren som att bergsvandra i Sydamerika eller titta på orangutanger i Asien får kanske bli 2015. Men föredragen kan ju också hjälpa en att drömma lite om framtiden, och då kan "Bestig Kilimanjaro - Afrikas högsta berg!" kl 15:00 vara spännande.


När det gäller utställare är Footbalance, Svenska Turistföreningen lokalavdelning Stockholm och Upplandsleden bra att starta för er som inte är så vana friluftsmänniskor. För ska man ut på äventyr, se till att ha sköna sulor i skorna och hitta era lokala äventyr.

Vi ses på Vildmarksmässan?

1 kommentar:

  1. Vildmarksmässa låter intressant! Finns nog mycket där som skulle vara kul att se...

    SvaraRadera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...