*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

onsdag 23 april 2014

Världens 33 bästa nya hotell

Är du ute efter det där extra på din resa? Och du har pengarna att betala för det? I så fall kan resetidskriften Condé Nast Travelers nya lista över världens 33 bästa nya hotell vara spännande läsning. 

Själv lägger jag inte allt för mycket på boendet när jag är ute och reser; då jag ofta är ute hela dagarna på diverse äventyr. Vid besök i Paris, London eller Amsterdam så har jag främst fokuserat på två saker; frukost ska alltid ingå samt att att hotellet ska ligga nära järnvägsstationen där tåget går till flygplatsen. Vidare undviker jag oftast rena budgetrum; det ska t.ex. vara tv på rummet och ett fräscht badrum.

Vill du ha tips utöver det du får här på bloggen, så rekommenderar jag att du läser artikeln i DN (2014.02.22) om resetidskriften Condé Nast Travelers nya lista över de bästa hotellen.

Hotell dAngleterre's spa-avdelning. 
Kanske har du någon erfarenhet av ett extra lyxigt boende? I så fall får du gärna skriva en kommentar och sprida din erfarenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...