*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

fredag 5 september 2014

Latinprodukter, colombiansk mat i Stockholm

I dag var jag och handlade hos Latinprodukter, ett familjeföretag som säljer colombiansk och latinamerikansk mat från sitt hem i Enskededalen söder om Stockholm. 

Har tidigare skrivit om Latinprodukter, men i dag var jag och besökte dem för första gången. Vi handlade för ca 500kr och fick därmed våra varor hemkörda på kvällen, vilket var perfekt för oss då vi ville gå lite på stan.

Nu är vi redo för att laga mat i morgon. Håll ögonen öppna på Instagram, det kommer bilder.

Du kan så klart beställa även över nätet, och om du handlar för över 300kr så är det gratis hemkörning i Stockholm. Vilket är riktigt bra om man köper frysta varor. Närmaste T-bana är Sandsborg på den gröna linjen några stationer söder om Globen.

Av det vi köpte i dag ser jag främst fram emot att göra juice på den frysta bärsaften av "mora" (dvs björnbär) och den Ajiaco vi ska laga i morgon, och det är en soppa med potatis, kyckling mm. Att ha någon burk av Pony Malta hemma är aldrig fel, även om jag dricker läsk väldigt sällan.

Vill du läsa mer om colombiansk mat så läs mina inlägg: Colombia - mat, frukt & dryck, Smaker av Colombia och Kaffee Express Colombia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...