*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

fredag 31 oktober 2014

Optiontown - uppgradera ditt resande

Är du en resande varelse? Gör du resor ut från Skandinavien till Asien eller USA? I så fall kan det vara värt att kolla Optiontown. Ett företag som samarbetar med flygbolag och erbjuder rabatterade uppgraderingar av flygkomforten. 

Optiontown har vad jag kan se ett samarbete med mer än 10 flygbolag, och ett av dem är SAS. Företaget erbjuder möjligheten att uppgradera dina redan köpta biljetter.

I fallet med SAS så kan du uppgradera din flygresa till SAS Plus eller SAS Business - och enligt företagets hemsida kan man få upp till 75% rabatt.
Jag tittade in på deras sida när jag reste till Japan med SAS, men att gå upp från SAS Go till SAS Plus skulle kostat ca 2.000kr enkel resa. Och det kändes lite väl mycket. Men kanske kan jag komma att pröva detta senare, och då vara villig att betala det lilla extra.

En bra sak med denna funktion är om företaget bara betalar enklare flygkomfort men du själv vill uppgradera klassen och betala detta separat från den räkning du skickar till företaget.

Har du prövat någon tjänst som denna, eller flyger du kanske ofta i bättre flygkomfort ändå? Berätta gärna något om hur du flyger och vad du tycker om flygkomforten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...