*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

torsdag 6 november 2014

Sponsrad video - Försvarsmakten

Vintern kom till Stockholm i dag, det var vitt på marken när jag klev upp för att äta frukost. I Sverige lever vi en miljö som är ombytlig; den förändras och tar olika skepnader. Och det berikar.

Att bo i Sverige är att bo i ett livsrum som ändras under året och det är en utmaning som många kanske gärna skulle slippa. Men det ger också något till våra personligheter och hur vi upplever vår omgivning. Att leva med 28 grader på dagarna kanske kan kännas lockande men tänk då på alla fördelar som variation ger, i länder nära ekvatorn går solen ner kanske vid sex-sju på kvällen, även mitt på sommaren. Tänk på våra ljusa underbara sommarnätter i Sverige.

I det privata, tänk dig om du har en partner som pratar ett annat språk som modersmål än dig själv - vilken stor potential det är för utveckling. På arbetet; tänk att du kan ha olika sorters arbeten genom livet och bygga upp en mosaik av kompetens som ger dig styrka.

Och det är med tankarna om att göra olika saker, och se styrkan i det som jag nu tycker att det är dags att ta en titt på denna film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...