*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

fredag 13 februari 2015

UNICEF - Alla Hjärtans dagpaket

På lördag så ska det visst vara choklad, blommor och små nallar - det är vad Alla Hjärtans dag handlar om? Eller? Kanske kan du tänka lite extra och skänka ett UNICEF-paket till behövande?

På mina resor så ser jag ibland mycket lidande; under en kraftigt trafikerad bro i Panama City sover de fattigaste, i en park i Cali står en man i sliten uniform och gummistövlar med ett apatisk utseende och skakande händer, i Venedig ligger kvinnorna totalt stilla och tysta med dolda ansikten på marken i hopp om att få en slant; i tunnelbanan på väg till jobbet ber hemlösa om pengar till frukost.

Jag har verkligen ett bra liv; med arbete, lägenhet och en fru jag älskar. Så det känns som om det är min skyldighet att dela med mig.

Nu sitter jag inte på någon hög häst eller piedestal, jag skänker inte pengar till alla som ber om det. Men ibland gör jag det.



Främst gillar jag att ge till organisationer, och nu i veckan så skänkte jag via UNICEFs Gåvo-shop. Ett Alla Hjärtansdag paket till en behövande för 92kr, har väldigt många råd med.

Gåvobevis från UNICEF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...