onsdag 16 september 2015

Trigger Point på SATS

Så var målet att springa Midnattsloppet avklarat. Ett nytt mål måste sättas, och vi har funnit ett delmål i SATS klass Trigger Point. 

Alla kan göra något heter det. Och även det lilla ger resultat, om man startar från en lagom nivå. När jag och frun sökte ett nytt träningsmål valde vi SATS gruppträning Trigger Point.

Det är en 30 min klass där du mjukar upp de mjuka vävnaderna med en rulle, boll och din egen kropp.


Efter två gånger så tycker vi bägge att det är ett bra komplement till annan träning. Och efter att ha tränat löpning inför Midnattsloppet så känns detta helt rätt. Jag är säker på att klassen Trigger Point kan mjuka upp, stärka mig och göra mig till en bättre löpare. Spänningar och begränsningar släpper - jag kommer kunna ta ut löpstegen bättre.

Så om du vill ha lite motivation och nytändning i träningen till hösten, testa SATS klass Trigger Point.

2 kommentarer:

  1. Har man ont och går till en naprapat så hittar de punkter att trycka på. Kanske kan detta vara förebyggande för rygg- och nackont

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut så. Vill man inte gå två gånger i veckan på Trigger Point, så kombinera i stället med Yoga, Yogalates eller liknande klass för att få upp rörligheten.

      Med det i kroppen är jag helt säker på att man kan utvecklas vidare inom annan träning.

      Radera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...