*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

lördag 17 oktober 2015

Air France

På nyheterna har vi sett hur demonstranter stormat ett möte med Air France ledning. Förra året strejkade företagets piloter i två veckor, vilket orsakade kostnader på 400 miljoner Euro. Frågan är om vi passagerare har kvar förtroendet för företaget?

Air France har gått med förlust fyra år i rad. När ledningen förbereder ytterligare nedskärningar stormade upprörda demonstranter ett möte och misshandlade cheferna. Detta är en bild som ledningen inte vill ska bli representativt med Air France.


Som medlem i FlyBlue fick jag ett mail från Air France där de bad om ursäkt för vad som hänt, och att detta inte representerar företaget och deras anställda. Mailet säger att företagets personal är stolta över sina arbeten och är här för oss som passagerare.



Och till detta mail fanns en video, som ni ser nedan. Frågan är dock, har förtroendet för Air France förändrats hos oss som är kunder? Jag förstår att många anställda är upprörda att de kan förlora sina arbeten. Är dock också förstående för Air France som företag måste tjäna pengar, för annars kommer de att gå i konkurs.

Så för mig har inte förtroendet för Air France inte förändrats. De har alltid givit bra service till mig, och det även om jag inte är prioriterad medlem i deras bonussystem.


Vad tycker du om flygbolagen; de gamla mot de nya (ofta lågpris)? Vilka bolag är dina favoriter, och varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...