*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

tisdag 9 augusti 2016

Räddare i nöden & REA på Naturkompaniet

För ett tag sedan bloggade jag om Geraldine som gick vilse på vandring i nordöstra USA, och aldrig hittade tillbaka till leden hon gick på. För att spinna vidare på detta delar jag med mig tio räddare i nöden, sammanställda av Naturkompaniet. 

Vad ska man ha med sig vid vandring? Den frågan ställs ofta. Och man måste väga för och nackdelar mot varandra. Fördelar kan vara att viss utrustning gör livet bekvämt, eller är intill meningslös fram till den absolut behövs. Nackdelar kan vara att det tar plats, väger för mycket eller är dyrt.

Så det finns inga absoluta svar på vad man ska ha med sig på sin vandring, det är olika beroende på hur erfaren man är och i vilken miljö man vandrar. Naturkompaniet har dock satt ihop en topplista på tio viktiga räddare i nöden.

Här scannat listan från sommarens magasin som deras kundklubb 365 ger ut. Klicka för att förstora bilden.

Skulle nog säga att jag har det mesta på listan, men några uppgraderingar behövs.


Naturkompaniet startar nu REA, och som medlem i 365 har jag 15% extra rabatt på ett helt köp vid ett tillfälle. Fram till söndag 14 augusti.

Så jag kommer att bege mig in till en butik i veckan och spana efter guldkorn, speciellt då jag fick ett presentkort på 1,000kr från mina kollegor tidigare i sommar.

Kommer bli en bra kombination; REA, extra rabatt och presentkort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...