*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 24 april 2017

Äventyrare i familjen

Äventyrare i familjen - en riktig "Dora The Explorer". I en video om scouter i Colombia så medverkar en av min frus systerdöttrar. Kan inte annat än bli stolt. 

Mina läsare vet att jag rest till Colombia två gånger, hemvisten för delar av min frus familj. Jag ska försöka få klart flera inlägg om mitt besök julen 2015, de har inte publicerats ännu. Finns mycket att berätta om som kaffeplantage, att rida häst i djungeln på natten eller bara hänga och festa med släktingar.

Dora - The Explorer
Det är med stor förnöjelse jag ser hur några av barnen där engagerar sig i bl.a. scouterna. Med stort intresse för natur och friluftsliv, som en riktig "Dora". Vi har varit ute och vandrat ihop, vid senaste resan till Colombia var vi i ett naturreservat och gick i djungeln.


Det var en riktigt häftig upplevelse, synd bara att jag var rätt sjuk den dagen. Men jag ville bara inte stanna hemma, för första gången jag var i landet tvingades jag ställa in en vandring pga en sprucken tand. Mer om de äventyren i senare inlägg, här videon om scouter där en av min frus systerdöttrar medverkar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...