*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

torsdag 21 augusti 2014

Cykla MTB i skogen

Cykla är både bra träning och roligt. Tidigare i sommar så var jag och en vän ute och cyklade MTB på Fornstigen vid Drottningholm i Stockholm. 12 km av tufft trampande bland rötter och hål - och här kan ni se resultatet i en video. 

Allt började med 40 minuter trampande i motvind; för att ta mig till en grusplan ute vid Drottningholm. Här möter jag min vän, dags att göra oss redo. Nu var det verkligen länge sedan jag cyklade ute i skogen, och när jag gjorde det så var det oftast på löparslingorna i grimstaskogen. Dvs jag föredrar när det är relativt jämt underlag, men går mycket upp och ner. Denna dag - längst Fornstigen, skulle det bli mycket annorlunda.


Videon är tagen med Jobo Jib4, och via denna länk kan du se alla inläggen som har filmer tagna med kameran. Det finns också en utvärdering av den. Kvalitén på videon är verkligen mycket bättre, men så snart jag laddar upp den till YouTube så går mycket förlorat.

12km cyklande på Drottningholm. 
Min cykel är en Scott Aspect 30. Jag har även en intervju med VD:n Lasse från Sigge Cyckel i bloggen, butiken där jag köpt mina två senaste cyklar. Kan rekommendera dem! Att cykla är något jag gillar, så det händer att jag går på mässor eller besöker butiker mm.


Ni har tidigare bland annat kunnat läsa om hur jag cyklat mellan Vadstena, Omberg och Alvastra på en tre dagars semester. Samt ett två dagars cykeläventyr mellan Mariefred, Strängnäs, Enköping och Stockholm med en kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...