*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 14 november 2011

Rösta på kandidater till STFs Riksstämma

Mellan den 15 november och den 15 december har alla medlemmar i Svenska Turistföreningen (STF) möjlighet att rösta på sina favoriter till Riksstämman i maj 2012. 

Nomineringskommittén har valt ut 80-90 medlemmar av de ca 120 som nominerats under sommaren 2011. Bland dessa ska nu medlemmarna i STF göra sina val. Varje medlem har tre röster som kan fördelas bland de som deltar - omröstningen sker på Internet mellan den 15:e november och 15:e december. Det ska väljas 40 ombud, och till de kommer de 15 som ingår i kommittén. Vill du läsa mer om processen och se vilka som är med i kommittén så läs här.

På Kungsleden, i närheten av Kebnekaise.
Det var under Riksstämman 2010 som det beslutades att STF skulle ha en ny öppen och mer demokratisk ordning till sitt högsta beslutande organ. Därför så skickar nu STF ut pressmeddelanden till media, detta är viktigt för oss i STF. Och jag själv har tillfrågats om jag vill vara en del av detta - och det vill jag. Så i dag på morgonen går ett pressmeddelande ut, vilket bland annat har en text om mig.  Som ser ut ungefär så här ... 

– Jag vill vara med och förändra. Jag tror att STF måste erbjuda evenemang som riktar sig till unga individualister som är vana att göra det de själva vill. Mitt stora intresse är att vandra, både i Sverige och utomlands. Under 2011 har jag vandrat på Kungsleden och i Dolomiterna, säger Mattias Ahlqvist och fortsätter, jag har stor erfarenhet av ideellt arbete och engagemang så jag vill framför allt driva en fråga; Hur får vi yngre vuxna att aktivera sig.

Med mångårig erfarenhet från ideellt arbete inom Civilförsvaret, flertalet studentorganisationer och utskott vid Stockholms universitet, en förening för unga vuxna med social fobi och blyghet samt bostadsbolaget SKB så tror jag mig ha erfarenheten nog att ge ett bra bidrag till STF. 

Därför nominerade jag mig själv och hoppas att ni medlemmar där ute lägger en av era tre röster på mig. Har du några frågor så är det bara att kontakta mig, genom en kommentar, via bloggens mail eller STFs mail som finns på min STF-profil. 

Se Min profil på STF:s hemsida och lägg din röst på mig; 
omröstning till Riksstämman 2012. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...