*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

torsdag 10 november 2011

Omröstning #3

Sommaren har passerat, vi är mitt inne i hösten och vintern står för dörren. Här i Stockholm är det fortfarande plusgrader men känslan är att något är på gång. 

Den tredje omröstningen på Vandringsman handlade om vad ni skulle göra under sommaren. De flesta av er svarade att ni skulle stanna hemma i Sverige. Ni som följt min blogg vet att jag hade två äventyr under sommaren 2011, vandringar i norra Italien och i norra Sverige.

Något mycket svenskt - åka ångbåt på Mälaren.
Det skulle vara roligt om ni skrev kommentarer vad ni gjorde under sommaren. Jag vet än så länge att de flesta av er skulle hålla er hemma i Sverige, men vad gjorde ni och var? Samt så klart hur var det?

Nu är det dags för omröstning #4 - Drömmar 2012
När man tittar i kalendern så ser man att det snart är tre veckor till december, och därmed Lucia, Julafton och Nyårsafton. Några veckor till med hårt arbete och helgstress - sedan är det ett nytt år.

Själv har jag en del funderingar på äventyr inför 2012. Det är inte helt omöjligt att jag får sällskap på min nästa resa, men utifrån mina egna drömmer jag om följande alternativ ...

  • En rundresa i Europa för att besöka flera länder och städer. 
  • Besöka Japan - att uppleva modern och traditionell kultur.  
  • Uppleva Mayakulturen eller Inkakulturen.    
  • Utmana mig med tuff vandring, kanske i Buthan eller Kenya. 

Omröstning #4 handlar om vad DU skulle vilja genomföra av mina fyra alternativ. Rösta till höger och lämna gärna en kommentar. Så analyserar jag resultatet om några veckor. 

2 kommentarer:

  1. Nu har jag röstat! Att uppleva Mayakulturen eller Inkakulturen och vandra delar av Inkaleden är en dröm som jag när... Det vore riktigt häftigt att se Macchu Picchu!

    SvaraRadera
  2. Visst skulle det vara spännande. Och nu känner jag ju också någon som pratar spanska och gillar vandring. Kanske kan jag locka med henne. :-)

    SvaraRadera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...