*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

fredag 26 mars 2010

REA på Alewalds


Det är snart april och våren kommer allt närmre. Vi varit ute och gått på isiga stigar, men sedan dess har massor redan hänt - snön smälter. Och med smältandet så kommer snart möjligheterna att bege sig ut och vandra ordentligt.

Då gäller det att ha rätt utrustning. Den måste inte vara den dyraste eller bästa - men den måste vara "rätt". Därför gäller det att tänka efter vad som behövs och hålla ögonen öppna, vilket jag gjorde i dag. Alewalds på Kungsgatan i Stockholm har en stor rea i ena halvan av sin butik. Priset som gäller är antagligen den röda prislappen, eller så är det 20% REA.

Själv har jag länge varit i behov av en skal-jacka som ger mig skydd mot avkylning, vind och regn. Många gånger har jag varit ute och gått när jag t.ex. haft en T-shirt och en tröja för värme men helt saknat något skydd för den kalla vinden.

Det gäller också att ha något som ger ett lätt skydd mot avkylning de dagar på sommaren då jag vandrar i endast T-shirt. Det behövs helt enkelt ett tunt och lätt plagg, som är lätt att ta med sig i ryggsäcken och som ger det extra skyddet när man sätter sig ner för en paus - såväl på högsommar eller de kallare årstiderna. Därför var detta plagg en riktig höjdare:

Haglöfts. Skaljacka, Inferno. 1895kr (2795)



Men man ska inte bara köpa på sig riktigt dyra kläder, det gäller också att hålla en hög standard på sina mer allmänna plagg. Och då mina par vandringsstrumpor nu nöts så mycket efter sju år (eller vad det nu är), så var det dags att investera i ett par nya. Teko Socks verkade som ett bra alternativ, priset är 179kr paret - och så var det 20% rabatt.


Under några år har jag haft ett favoritplagg - en tajt T-shirt som är perfekt att både träna yoga i eller att ha på sig vid vandring. Och det senare, både i kyla och värme. Så därför var det dags att köpa ett liknande plagg.

Därför köpte jag en T-shirt av modellen PRO COOL, och det i storleken Medel. Jag är 191cm lång och väger omkring 84kg. Men Large är för stort, jag vill att tröjan sitter tajt mot kroppen och då är Medel perfekt. Även längden är mycket god, T-shirten kommet absolut att stanna i byxorna.

Pris: 299kr, och sedan 20%.


Jag kan inte annat än rekommendera att snarast titta igenom vad som behövs. Sedan åka in till Alewalds och gå igenom vad de har kvar. För oavsett om det är ett par strumpor eller en riktigt dyr jacka, kängor, ryggsäck eller liknande så är detta en bra möjlighet. Och även de plagg som inte har den generella rabatten är mycket bra rabatterade, ibland mer än 20%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...