*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

torsdag 27 oktober 2016

Inspiration - träning, kläder, resor och friluftsliv

Mitt veckan och det är informationsträff på Stockholm Waterfront. Flera varumärken inom träning, resor och friluftsliv mm ställera ut och Vandringsman.com är på plats.

Det är alltid med nyfikenhet som jag går på olika informationsträffar, som jag bjudits in till genom att jag driver denna blogg. Nu i veckan så var jag tittade på flera olika varumärken inom träning, friluftsliv och resor. Denna gång så blev jag positivt överraskad och intresserad av några varumärken och produkter.


HELPORT
Första montern bestod av två uppställda tält. Nu är det så att jag bara ägt ett tält under en vecka i hela mitt liv, det köptes för många år sedan och det var helt värdelöst - så jag lämnade tillbaka det. Det här var långt innan jag började bli friluftsmänniska på riktigt, och sedan dess har jag alltid sovit i vindskydd, stuga eller under min tarp.

Nu så är jag inte i behov av ett tält, det är inte min livssituation just nu att jag ska bege mig ut på långa vandringar då ett tält behövs. Däremot så tror jag absolut att jag kommer ut på någon vandring nästa år då det blir övernattnings i det fria.

Jag har en tarp, men den nya tarpen från Helsport som jag fick titta på var extremt lätt och tog liten plats. Får ta och prata med min vandringskompis och boka in en tvådagars vandring 2017.


Kanske kan en tarp från Helsport vara något då? För är det något jag vill ha, så är det utrustning med låg vikt som tar liten plats.

KOMBI och KEEN
Det som lockade mig till deras monter var de färgglada barnkläderna för vinterbruk, av märket Kombi. Det känns rätt med praktiska handskar med djurmotiv. Den dag jag blir förälder och det är vinter, då ska jag hålla ögonen efter deras produkter. Kanske är det en pappa-grej, men visst är det skoj med djurmotiv?

Inte minst långa dragkedjor lär göra det enkelt att ta av och sätta på handskarna, gissar att det är något som föräldrar uppskattar mycket.


Och vem vill inte att ens barn ska ha en ap- eller monstermössa? Undrar om Kombi har dem i vuxenstorlek, i så fall vill jag gärna ha bägge mössorna. Lite väl galet för vanliga mig, men varför alltid vara mitt städade jag?!

Under mitt samtal vid montern så fick jag också varumärket Keen Footwear presenterat för mig. Som vandrare så vet jag att ett par sköna sandaler är något som kan vara väldigt bra.

När jag vandrat i Spanien så kan det bli riktigt varmt, ett par stabila sandaler som inte ger skoskav är ofta ett perfekt alternativ. Sedan kan man ha sandaler med sig även vid längre vandringar i Sverige. Ska man korsa ett vattendrag så ska man byta skor, och visst är det skönt att gå i sandaler efter en hel dag i tyngre skor eller kängor.

Nu så har jag ingen erfarenhet av Keen, men nästa gång har ska köpa nya sandaler så har jag i alla fall fått inspiration att kolla in varumärket.


SWAROVSKI OPTIK
Detta var ett varumärke jag ville titt närmare på, utan att direkt veta något om produkterna innan mötet. Och här hittade jag något riktigt spännande, en adapter för din smartphone - så att du kan koppla den till en kikare av deras märke. Detta förvandlar kameran i din telefon till en helt fantastisk produkt för den lite mer välbärgade livsnjutaren.


Vet inte vad själva adaptern kostar, men den minsta modellen av Swarovski optiks kikare kostar ca 6,000kr. Själv är jag medelålders, gillar friluftsliv och reser rätt mycket - så jag är helt rätt i kundtyp för dem. Och av de tre modellerna jag såg är den minsta helt klart av intresse för mig. Kanske blir det en julklapp till mig själv?


På min senaste resa till Colombia så hade en minikikare kopplad till mobilens kamera varit guld värd, då hade det blivit flera bilder på fina fåglar. Både vid familjens fritidshus och på resa såg vi massor av underbart vackra fåglar.


SALOMON
Ni som följer bloggen vet att jag de två senaste åren börjat springa en del. Så det var med intresse jag spanade in deras utbud av löparskor. Nu har jag fortfarande fungerande skor, men det som fick mig speciellt intresserad var en modell som är gjorda för att springa i terräng.



Då jag bor i närheten av ett stort grönområde så borde jag verkligen använda mig av det och springa mer i skogen nästa säsong. Så det blir till att kolla in Salomon trail running skor.


PLANTRONICS
På väg ut från informationsträffen såg jag Plantronics, som mest visade sporthörlurar. De var trådlösa och vattentäta, samt enkla att stoppa ner i fickan - så vem vet, kanske kan de vara något för mig? Det lär inte bli så mycket löpning utomhus resten av året, men att komma iväg till gymet ska jag absolut.


Så det var vad jag hittade av intresse denna gång. Ett spännande event mitt i arbetsveckan - med inspiration för framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...