*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

fredag 6 april 2012

Pinsamt SATS?

"Häng med i vår motivationskampanj. Träna två gånger i veckan, 12 veckor i sträck, som belöning får du en liten gåva från oss." Så lyder SATS kampanj för att få oss att träna två gånger i veckan. 

Och visst - vi tränar för oss själva och våra närmaste. Ett hälsosamt liv är en investering, inte en kostnad. Så där kan man inte klaga på SATS som företag. Däremot så är det ett företag som tjänar stora pengar på oss som tränar där, det är dyrt och avtalets villkor ser till att de tjänar pengar även på de som slutar att träna.

Så nu när de utlovar en "liten gåva" så hoppades i alla fall jag att det var något skoj. En orange drickaflaska kanske? En liten handduk vore trevligt. Eller kanske en liten påse för mobilen och nycklarna till skåpet.

Men ack - de som tänkte igenom kampanjen på SATS tänkte enligt min mening inte tillräckligt bra. För den lilla gåvan var flipp-flopps i plast.

Kvinnan som stod framför mig i kön samma dag som jag gjorde min andra träning vecka 12 - ja hon vägrade att ta emot gåvan. Hon blev mycket irriterad och sa något i stil med "Här har de blåst upp kampanjen som en stor grej och så får man flipp-flopps".

Och kanske har hon rätt? Jag blev själv rätt besviken. När man betalar ca 500kr i månaden, kan inte företaget ge tillbaka mer än något som är gjort i Kina och kostar max 10kr att tillverka? Hur som - de är inte det minsta sexiga.

Kanske förväntade jag mig för mycket? Men frågan kvarstår - var inte detta pinsamt dåligt?

1 kommentar:

  1. Snålt! Det där kan säkert skada varumärket. F&S hade nog kommit undan med flipp-flopp, men sats vill vara mer exklusiva, och då får man antingen vara fyndig eller lägga ut mer pengar.

    SvaraRadera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...