*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

lördag 1 juni 2013

EUROSHIRM - Light Trekking Umbrella

Efter förra årets vandring på pilgrimsleden El Camino de Santiago insåg jag att ett bra paraply är något som även en seriös vandrare borde ha i sin packning. Så jag är stolt att berätta att  Eberhard Göbel låter mig utvärdera deras paraply "Euroshirm - Light Trek".   

Även om man går i heltäckande regnställ ger ett paraply ett behövligt skydd - du blir inte genomsur och kyleffekten blir lägre. Och oavsett om du vandrar flera dagar i sträck eller bara är ute några timmar med hunden så är ett lätt och tåligt paraply en bra investering.

Sedan 1919 har familjeföretaget Eberhard Göbel utvecklat olika sorters paraplyer. Under märket EUROSHIRM gör de nu "trekking umbrellas". Efter att ha frågat så har de varit så vänliga att låta mig utvärdera deras paraply "Light Trek". Det finns andra varianter av vandringsparaplyer; med inbyggd ficklampa etc.

Euroshirm - Light Trek. 
Nu har jag fått tillgång till två paraplyer av modellen Light Trek, en i signalfärgen orange och ett i marinblå. Jag ville väldigt gärna ha ett paraply i just orange, då det i en nödsituation kan vara avgörande att kunna signalera med tydliga färger. Mycket utrustning för friluftsliv går annars i mörka toner.

Redan den första helgen med dessa paraplyer har jag varit ute och gått i ett naturreservat i Stockholm. Och det började så klart att regna, då kom de mycket väl till pass. Läs alla Euroshirm-inlägg i bloggen, en ordentlig utvärdering kommer i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...