*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

lördag 29 juni 2013

myFC Powertrekk

I dag gick jag i solskenet och Stockholm visade sig på sin bästa sida. Det myllrade av folk och på Saltsjön låg segelbåtarna tätt längst bryggorna. Och det var i ett tält på Blasieholmen jag hittade företaget myFC och deras produkt Powertrekk. 


Med solen i ögonen och en härlig vind som rufsar håret tas en bild på mig, då jag nyfiket undersöker en ny produkt som kan vara nästa pryl som "uppkopplade äventyrare" behöver.

Om du vandrar, cyklar, klättrar, paddlar kajak eller på annat sätt är borta från vardagen kan du behöva ladda din elektronik.

Då är en extra energikälla det du behöver. Och i dag såg jag något spännande.


PowerTrekk är en Hybrid - en Fuel cell & Battery charger, så jag gissar att FC i företagets namn står just för Fuel Cell. Det handlar alltså om att ha en elektrisk kraftkälla - och denna produkt är som sagt en hybrid, så den har två!

Det man enklast förstår är gröna delen av energikällan, det är ett batteri som laddas hemma innan man beger sig ut på kortare äventyr eller kanske på vandrarhemmet efter att man cyklat en hel dag. Inget konstigt med det.


Sedan kommer den mer spännande delen - bränslecellen. Du köper en "puck" som sätts in i produkten, dess innehåll reagerar sedan med vanligt vatten - processen kemisk energi till elektrisk energi uppstår och nu så laddas din inkopplade telefon eller batteriet i själva laddaren.


Det här är en spännande lösning - själv skulle jag väldigt gärna vilja pröva denna för att kunna skriva mina egna åsikter. Det jag troligen skulle ladda på mina äventyr är min GPS-klocka, så att jag har möjlighet att använda den under flera dagar i sträck.

Är det någon av mina läsare som har erfarenhet av PowerTrekk? Eller varför inte berätta om hur ni skulle kunna använda den på era egna äventyr - vad skulle du ladda?

3 kommentarer:

  1. Hej,

    Läste din kommentar på Annelie Pompes inlägg igår.
    Fint skrivet och tack för dina ord.
    Önskar en härlig vecka.

    MVH
    Maria(corpo.se)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du uppmärksammat myFC PowerTrekk. Hoppas att du fick en bra demonstration, det verkar så, på Blasieholmen. Vi är såklart glada och stolta över att få lansera en världsunik produkt!

    Hälsningar
    Louise
    myFC AB

    SvaraRadera
  3. Vad skoj det är att få respons på mina inlägg här på bloggen och kommentarer i andra bloggar - tack till Maria och Louise.

    I Annelie Pompes blogg kan ni läsa hennes inlägg om "Corpo" och rent allmänt hur viktigt det är att ta hand om sin kropp.

    Och det är så klart spännande att få se en ny produkt. Men utan att ha provat den, så kan jag inte uttala mig om hur den fungerar eller hur bra den är. Då skulle jag behöva prova den först.

    SvaraRadera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...