*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

söndag 2 april 2017

Trekking tights

För någon vecka sedan kom Fjällrävens Vår- & Sommarkatalog ner i brevlådan. Visst är det inspirerande att få adresserad reklam hem med riktigt innehåll! Och en av nyheterna som jag noterade var deras trekking tights - en spännande utveckling. 

En längre tid har trenden varit tydlig, hos tjejer fungerar tights som ett basplagg även ute på stan. Killar har haft tights på gymet (med shorts över), för att sedan bli en naturlig del av varje löpares och cyklist basplagg. Jag har själv tights när jag är ute och springer.

Det som Fjällräven nu gjort är att skapa vandringstights, med hög slitstyrka och bekvämlighet. Höger ben har en lite större ficka där man kan ha en karta, i baken och på knäna så är materialet avvisande mot vatten. Herr- och dammodellen skiljer sig lite åt i utförande.

Se dessa modeller på Naturkompaniets hemsida

Det låter rätt spännande. Och herrmodellen är gjord lite mer robust, just så att vi killar ska känna oss lite mer klädda. Men frågan är om det är ett plagg värt ca 1,600kr? Är man seriös i sitt utövande och använder sitt plagg, ja kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...