*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

onsdag 27 mars 2013

Latin American Fiesta

Vardagsäventyr - det kan man inte ha varje kväll men det är ett positivt inslagen i livet. En måndag kväll gick jag till Konserthuset i Stockholm - för en Latin American Fiesta. 

Ambassaderna för Colombia, Mexico och Argentina som bjöd in till en musikafton. En Latin American Fiesta som firar 15-års jubileum för musikskolan Lilla Akademin.

Det var såväl fantastiskt duktiga studenter som världsledande artister på scenen. Det var jazz, klassiskt och så klart toner inspirerade av Sydamerika.

Med en paus så blev kvällen hela tre timmar lång.


Vad jag kan dra mig till minnes så var detta första gången jag gick på Konserthuset. Denna stora blå byggnad intill Hötorget i Stockholm, hur många gånger har jag inte gått förbi den? Men nu fick jag möjligheten att gå på ett litet musik-party, så då var det bara att hänga med.

Som jag skrev - kvällen blev hela tre timmar lång, efter en arbetsdag. Så det var i längsta laget. Men jag tycker att om du är intresserad av musik - Konserthuset kan vara en plats för dig.

Här finns oanade möjligheter; t.ex. Soppkonsert som består av Grön ärtsoppa smaksatt med vitt vin, grädde och dijonsenap inkl. bröd, dryck och kaffe - samt så klart live musik. Allt mellan 12:15 och 13:00.




Och det här var tre exempel på vad vi fick se under kvällen. En kulturell palett som ibland var inspirerande och underhållande men också någon gång lite väl invecklad - mer avancerat utförande än underhållande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...