*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

fredag 1 november 2013

Mandel Showroom

I oktober blev jag inbjuden till MANDEL Showroom, för att få möjlighet att träffa representanter för varumärken inom flera produkter och resmål.  

Allt i vårt liv är en balans mellan tid, pengar, energi och behov. Att sköta en blogg på sin fritid kräver mycket, men jag tycker att nivån i dag är väl avvägd. Därför var det extra givande att Vandringsman.com anses hålla så bra kvalitet att jag blev inbjuden till Mandel Showroom - där det fanns 17 montrar att besöka.

De varumärken som fanns representerade. Bild: vandring på Kungsleden.
För mig är PrimaLoft ett relativt okänt varumärke, men det visade sig att de tillverkar stoppning till jackor, sovsäckar, handskar mm. De har ett projekt som heter Local Hero, som kändes spännande. Det handlar om att företaget stöder amatörer som har en livsdröm och vill göra något extra utmanande.

Pratade med SUUNTO, men kände att jag redan hade bland det bästa de kan erbjuda - en Ambit (första utgåvan). Kommer att försöka skriva mer om den fram över, en andra utvärdering nu när jag ägt klockan i över ett år. Läs om den här på bloggen.

Tittade på några andra utställares montrar, pratade med HESTRA om handskar. Innan det var dags att ta mig en smörgås och en kopp kaffe, samt skriva ner lite tankar.

Foton från Mandel Showroom. Bild: vandring i Skottland. 
Stannade och pratade med ARC'TERYX för en stund. Nu så klättrar jag inte, men deras ryggsäck Alpha FL 30L kändes häftig. Så hade jag klättrat eller gjort vandringar i brant terräng så skulle jag gärna provat den. Efter att ha pratat om vandring i varmare klimat som Spanien och Sydamerika fick jag tipset om deras byxor av modellen Palisade. De ska visst ha låg vikt, andas och torkar mycket snabbt. Om jag kommer iväg till Colombia på vandring fram över så måste jag i alla fall pröva dessa i butik för att se hur de är.

Besökte även utställningen för OSPREY, där jag tittade på ryggsäckar. De hade bland annat en orange cykelryggsäck med en spännande funktion. Den gå plastbiten på toppen är en funktion att låsa fast hjälmen på ryggsäcken. Enkelt och genialt.

Avslutade med att prata om sommarvandring på hög höjd med två personer som representerade Kleinwalsertal i Österrike. Sedan var det dags att gå ut på stan och fundera på nya äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...