*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

söndag 20 april 2014

Sponsrad video - Dags att dra till Amsterdam?

Våren är här - själv har jag flera gånger satt 15-20 tulpaner i en stor glasskål i köket. Och var leder inte tanken på tulpaner om till Amsterdam? Om du inte besökt den staden så rekommenderar jag absolut ett besök. 

Ni som läst min blogg under åren vet att jag försöker inspirera och sprida kunskap. Oftast genom egen erfarenhet, men också genom material producerat av företag och organisationer. Här kan ni se en liten video som inspirerar till en vårresa.



Själv var jag i Amsterdam för nästan exakt ett år sedan. Titta till vänster i listan av Reseberättelser, därifrån kan du hitta fyra långa inlägg om ett bra rabattkortet, ett bra hotell nära tågstationen, vilka museer man ska besöka och de man inte ska besöka samt var man ska äta och handla mm.

Väggmålningarna livar upp staden. 
Amsterdam är en stad som man lätt rör sig igenom till fots, se bara upp för cyklar och bilar på de smala gatorna. Om du har ett I-Amsterdam kort så kan man hoppa på spårvagnen för att spara lite tid. Den urbana kulturen är väldigt närvarande om man tittar; en hel del vackra väggmålningar finns att beskåda. Det rena klottret var inte så förekommande. 

Vattnet är väldigt närvarande i Amsterdam. 
Gatorna känns trygga att gå på - även nattetid, fast jag vet inget om brottslighetens faktiska nivåer. Som svensk kanske man tar illa vid sig av den öppna prostitutionen i en viss del av staden och den söta doften från de lokaler där man kan köpa och röka lättare droger? Men jag tycker inte att detta ska hindra dig att besöka Amsterdam. 

Mer än tulpaner, fikastunder och cyklar - besök djurparken!
Det finns också väldigt barnvänliga områden - som djurparken. Vem gillar inte apor, giraffer och rejält gröna ödlor? Så se nu till att spana in min Reseberättelse om Amsterdam.

(Detta är ett sponsrat inlägg)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...