*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

torsdag 24 april 2014

Sponsrad video - Grönstedts

Read this article in English at: The World by Gelatias. 

Vad är inte livet utan de små extra detaljerna? Det kan vara ett barns skratt, en skål med tulpaner hemma i köket, en god middag eller ett glas Cognac. 

Bloggen har med åren utökat sitt område från rent friluftsliv till att inkludera mer av urban modern livsstil; så som kaffe, weekendresor, mat mm. Och ni kommer i framtiden att få läsa mer om drycker och recept här på Vandringsman - men kanske framför allt på min engelska blogg.

När det kommer till alkohol så konsumerar jag själv väldigt lite, och det är mest vin som gäller. Men jag har även några andra flaskor stående hemma; en flaska gin och en flaska rom, samt whisky från min vandrings-resa i Skottland. Jag föredrar låg konsumtion samt värdesätter smak och kvalitet, för är det något jag ogillar så är det baksmälla. Sådant slöseri med min hälsa och fritid.

Att dricka cognac är inget jag gjort speciellt mycket, men det går hand-i-hand med min syn på konsumtion av alkohol - som en social dryck under städade former.

Grönstedts Cognac känns som ett spännande alternativ, och snart ska jag ordna en bjudning hemma. Och jag funderar på att ha lite Cognac till kaffet. Det kommer kanske ett inlägg om mat och dryck i bloggen senare - fram till dess lite inspiration.



Har ni läsare egna erfarenheter av Cognac som dryck? Kanske ihop med kaffe? Lämna gärna en kommentar.
Read this article in English at: The World by Gelatias. 

3 kommentarer:

  1. Hejsan! Vill bara tala om att jag precis har halkat in hos dig och hittade mycket kul läsning och jag kommer tillbaka! Ha en bra Valborgsmässoafton!
    /Marina

    SvaraRadera
  2. För att "vara på den säkra sidan" så tänkte jag svara dig här, det är ju inte säkert du hittar tillbaka till rätt ställen för att se svaren! Gardens by the bay är absolut värd ett besök, likaså Fort Canning, lite beroende på hur mycket tid du har förstås... Här kan du ju hitta såväl storstadspuls som vandring i regnskog, det är "bara att välja" och ja - det är helt ofarligt att vara här, såväl som turist som boende. Inga som helst problem!!! (Gäller även tunnelbana och nattbuss)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack-tack, jag hade satt "mail-trigger" så att jag skulle underrättats om du svarat på din egen blogg - Marianasbay.

      Hade nämligen frågat henne om två områden som jag skulle kunna tänka mig att besöka i Singapore. Självklart kommer det upp bilder mm här på Vandringsman och mitt konto på Instagram.

      Radera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...