*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

fredag 23 mars 2012

Ambit har landat

Årets häftigaste klocka har landat - Suuntos nya modell Ambit. Och i dag fick jag ett paket med denna nya heta multiklocka, eller ska jag säga bärbara äventyrsdator? 


De närmaste veckorna kommer jag att lära mig dess funktioner. För att sedan prova och utvärdera den under en 190km lång vandring.

Ett stort tack skickas till Amer Sports - som marknadsför och säljer ett stort antal av de bästa varumärkena inom sportutrustning, skor och klockor. De har låtit mig få denna möjlighet att utforska Ambit på mina egna villkor.


Ambit på laddning via datorn.
I slutet av april kommer en längre utvärdering av den nya klockan. Men jag kan berätta att den har provats på gymet och pulsfunktionen är riktigt tillförlitlig. Så snart min dator är uppdaterad så kommer jag att prova ladda ner träningsdata till den webbaserade personliga databasen.

Har redan lagt upp denna film tidigare, men fram till jag har gjort en utvärdering så får ni hålla till godo med denna.

(Edit: Nu finns en utvärdering att läsa, efter vandring i Spanien).



Kommentera gärna här om du har egen erfarenhet av äventyrsklockor i allmänhet eller Suunto speciellt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...