*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

tisdag 27 mars 2012

Vilket berg är det?

Ibland sitter man och tittar på bilder och kan känna igen platsen, men inte vara helt säker på var det är. Så här så kommer en serie av bilder - kan du se vilket berg det är? 

I denna lilla "lek" så kommer jag att visa tre bilder med kommentarer. Försök att komma med ett förslag högt för dig själv, innan du går vidare ner och tittar på nästa bild. Genom att klicka på bilden så förstorar du den - men titta bara på en bild åt gången. Ta det försiktigt, så blir det mer spännande.   

Bild #1:
Den här bilden är tagen vintern 2010/11 av mig själv. Det är solnedgång och efter en lång dag så är jag på väg tillbaka till "basen". 

Bild nr. 1


Bild #2:
Nu har jag zoomat ut lite, och vi kan se mer av berget och himlen. Kanske kan det hjälpa att titta noga efter tecken på vilket berg det kan vara. Ett tips (?) är att ett flygplan gick över himlen på låg höjd precis innan bilderna togs. Dvs det ligger en flygplats i närheten. 

Bild nr. 2


Bild #3:
Om du nu sakta går neråt på sidan så kommer du att hitta lösningen - på vilket berg det är. Om du inte gissat ännu så kom med ditt förslag nu. För fotot är kanske inte som du väntat dig. 

Bild nr.3
Tar en promenad hem från jobbet helt enkelt. Och som du ser, berget är ett - snöberg! En enorm hög där snösvängen dumpat snö under hela vinter 2010/2011. Högen ligger precis innan landningsbanan till Bromma flygplats i Stockholm. Och det tar månader innan den smälter - våren kan vara långt gången innan detta berg av is, grus, slask, sten, cykeldäck och allt möjligt smält och sedan rensas bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...