*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

söndag 27 oktober 2013

Sponsrad video - Bear Grylls på Discovery

Hur tuff är du egentligen, klarar du av att göra det som behövs för att ta dig igenom en nödsituation? Bear Grylls är nu åter på Discovery, i en serie där han följer i fotspåren på människor som upplevt otroliga utmaningar. 

Många av våra resor eller äventyr i vildmarken är ganska harmlösa. Men både naturens och människans värld kan vara farlig ibland. Så det gäller alltid att ha kunskapen som krävs. Men trots det så händer det ibland att man hamnar i mycket farliga situationer.


I sin nya serie kan vi från soffans trygga värme följa Bear Grylls på Discovery Channel. Den här gången besöker han några av världens mest ogästvänliga platser i fotspåren av människor som hamnat i extrema situationer. Och överlevt. Resan börjar i Amazonas djungler och fortsätter över Kanadas snötäckta vidder ända till Sierra Nevadas bergstoppar.

Har du själv hamnat i någon farlig situation på dina resor, i så fall hur har du löst den? Själv har jag klarat mig mestadels bra. En gång har jag skadat ryggen så mycket att jag inte kunde plocka upp min ryggsäck från marken, men med smärtlindrande medicin, mjuka rörelser och hjälp kunde jag efter en timme röra mig så mycket att jag kunde sätta mig ner på marken utan hjälp. Annars så har jag bitit sönder en tand, på resa i Colombia. Att få en tand utdragen av en tandläkare som inte kunde ett ord engelska, det är också ett äventyr.

Detta är ett sponsrat inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...