*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 19 maj 2014

Spellista Blodomloppet 2014

I morgon tisdag är det Blodomloppet i Uppsala, och jag ska springa 5km. För att klara av detta utan att ha tränat ordentligt så krävs motivation och energi under loppet, i form av musik. Så jag har satt ihop en spellista på Spotify. 

Blodomloppet i Uppsala i morgon är första gången jag ställer upp i ett motionslopp eller tävling av något slag. Om man bortser från lite fotboll som jag höll på med ett kort tag i högstadiet.

Så jag ser det snarare som en början till något än att jag ska göra en fantastisk tid. Går in för att bygga mina resultat sakta och stärka mitt skadade knä.

Medan jag sprungit på löpband på SATS så har jag avverkat 5km, men utomhus har jag faktiskt inte sprungit så långt i år då min uppladdning blivit störd av förkylning och arbetsresa mm. Så jag har skapat en spellista på Spotify som är ca 48 minuter lång, det borde ju räcka.

Det här är min spellista för Blodomloppet i Uppsala 2014. 

Och vill du lyssna på den när du springer - här är Spotify-länken. Har byggt upp den med en lugn start de först åtta minuterna, för att sedan få lite fart med K-pop och glad musik. För att inte förta mig blir det musik från Colombia och den sköna låten Alegria. Efter det är det ökat tempo och inspiration som gäller - för att avsluta med The Final Countdown om jag inte redan hunnit i mål.

Om du tränar löpning, eller annat - brukar du lyssna på musik? Kom gärna med kommentarer och tveka inte att länka till dina egna spellistor på Spotify. Se nu till att lyssna på min lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...