*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 30 juni 2014

Parkteatern spelar opera

Och så var sommaren här, även om i alla fall jag inte hunnit riktigt uppleva den. Men i helgen så gick jag på Parkteater för att uppleva lite "operakul". 

För mig är Parkteatern i Stockholm något speciellt; under sommaren har de många gratis föreställningar som riktar sig till såväl ung som gammal. Och i helgen var jag och tittade på föreställningen "Bland Hjältedåd och Kärlekskval" i Galärparken på Djurgården. Det var en föreställning anpassad för barn på ca 40 minuter.

Även om det var så att sångarna pratade med barnen under föreställningen, så var sången väldigt vacker. Tanken var att efter föreställningen äta picknick i gräset ute på Djurgården. Men vädret var blåsigt och kallt, så valen blev att gå på stan och titta på folklivet.


Min rekommendation till stockholmare och besökande - se Parkteaterns schema och boka in ett besök. Tveka inte att gå och titta på något som du inte skulle gjort annars; en liten föreställning "operakul", dansk dansteater, Kungliga baletten, Cie Rêvolution & Cirkus Cirkör, Cullbergbaletten mm.

Ha ett öppet sinne och pröva dig fram i sommar, det är gratis och skoj.

1 kommentar:

  1. Det är alltid kul att "testa något utöver det vanliga", och på något vis är somrarna ett väldigt bra tillfälle för det. Det är nästan som om man är mer mottaglig för nya saker under just de månaderna.

    SvaraRadera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...