*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

tisdag 7 april 2015

Sponsrad video - Chartern lever

Många är vi som reser, och det finns som i hela samhället olika "kulturer" - allt från backpacka i Asien till cityresor till New York och yoga retreats på Azorerna. Men klassikern Charter finns fortfarande kvar och frodas. 

Ni som följer mig vet att jag varit ute och rest rätt mycket; och nu ska jag snart göra det igen. Denna gång blir det det sol och bad - charter! Det var 2007 jag var på charter senast, då till Thailand. Året innan var jag på charter till Grekland.

Grekiska ön Thassos 2006.
Nu ser jag fram emot att få återvända till Grekland; ett land som jag besökt så många gånger som barn (Kreta) och en gång som vuxen (Thassos). Efter att ha vandrat på pilgrimsled, fiskat i Panama, tittat på hjätte-palmer i Colombia, ätit kohjärta i Japan, varit i Eiffeltornet och mycket mer så är det äntligen dags att åka på charter igen.


Denna sommar är det Grekland som gäller; ett hotell med pool är det som jag ser fram emot. Att få äta gott på små restauranger och bara ta det lugnt. Kanske bokas ett utpräglat "vuxenhotell", som nischat sig på lite lyxigare avkoppling. Vi får se vad det blir.    

Därför tyckte jag att det var så skoj att kunna få visa denna video från Apollo som inspiration. Har du varit i Grekland på charter, skriv gärna en kommentar och berätta.

2 kommentarer:

  1. Var ofta på chartersemestrar på 70- och 80-talen.
    Idag är det jag som guidar turisterna i bl a Spanien istället. Ombytta roller!!!

    SvaraRadera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...