*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 25 juni 2012

Boulebar (Rålambshov)

After work eller varför inte bara ett sommarnöje? Från mitt arbete gick vi till Boulebar i Rålambshov, och här är en utvärdering. 

Inte så mycket friluftsliv, men absolut fritidsnöje - att spela boule. Och man kan inte alltid bege sig ut i skogen, klättra eller resa.

Så hur är det då att spela boule på Boulebar i Rålambshovsparken?


Mina kollegor och jag hyrde en bana för två timmar, där vi delade upp oss i två lag på 3 och 4 deltagare. Vi köpte något att dricka från baren; öl, cider eller vin om jag minns rätt. Solen sken upp och vi njöt av att veckan var över. Att samlas med kollegorna en solig fredag och kasta metallklot med ena handen och ha en flaska öl i den andra under någon timme - det är att rekommenderas.

Vi provade inte att äta på restaurangen, så det kan vi inte säga något om. Förutom restaurangen hade de en TV i utomhusbaren, där det fanns folk som tittade in Sveriges match. Så det kan nog vara trevligt att hänga hos dem en hel kväll. Kan tänka mig att gå dit igen. Utan att rekommendera, jag tipsar om detta som en aktivitet i sommar. Bara regnet slutar.

Läs mer om Boulebar. Och har du några kommentarer eller erfarenhet av maten och stämningen på stället, så är det bara att skriva en kommentar.

Kollegorna kollar in vilket klot som är 3:e från den röda "plutten",
de två första är redan upplockade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...