*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

söndag 10 juni 2012

Bro till Kungsängen (STF)

Det var en trevlig vårdag (för fyra veckor sedan) när jag i STF Stockholms regi höll en längre dagsvandring mellan Bro och Kungsängen. Evenemanget hade utlysts på kretsens hemsida, i bloggen och på ett event på Facebook. 

Jag och en vän stod i solskenet och såg oss omkring, det var rätt tyst omkring oss i solskenet klockan 10 på morgonen denna söndag. Men snart så dök det upp en liten grupp från busstorget. En man med sin dotter och hennes pojkvän. Till det en bekant till familjen. Och när vi står och pratar dyker min väns väninna upp - totalt är vi nu en grupp på totalt sju personer.

Vi vandrade på Upplands-Bro leden mellan Bro och Kungsängen, med en avstickare från leden till ett fågeltorn för att se ut över Ryssviken. Det blev en heldag där planen var att starta 10:00 och sluta kring 17:00.


Jag använde mig av min Ambit för att logga så länge vi var i rörelse, och på satellitbilden ovan finns vår vandring plottad. Någon konstigt är det dock. Klockan kan ha tappat kontakten med satelliterna, för efter pausen gick vi inte spikrakt mot nordöst - som visas ovan. Eller så glömde jag att sätta på knapplåset och klockan råkade pausas. För jag tror att den bara drar ett rakt sträck till den nya punkten - så troligen mitt egna fel.  

Till vänster, här tar vi lunchpaus och vilar lite innan det är dags att bege oss vidare. Det här är en punkt då det börjar att kännas lite och de mest spännande delarna är avklarade. Men det är bara att bita ihop.  



En solig dag med vandring längst Mälaren. 
Om du tycker att det här verkar lockande, så tycker jag att du ska se vilka aktiviteter kretsen i Stockholm har. Välkommen till Svenska Turistföreningens aktiviteter, och bli gärna medlem. Medlemskap ger billigare boende i såväl Sverige som utomlands och andra fördelar.

1 kommentar:

  1. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14976866.ab En intressant artikel om en fuskande "äventyrare". Frågan är hur mycket äventyr han egentligen har varit på...?

    SvaraRadera

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...