*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 7 juli 2014

Vaccinera dig mot TBE

Sommaren är här och jag hoppas du njuter av naturen och värmen. Men det finns några saker du måste tänka på, en av dem är att vara vaccinerad mot TBE-virus. Så att du inte blir smittad av fästingar. 

Många har nog tagit sina tre sprutor mot TBE en gång i tiden, men har du fyllt på efter det?

Och för er som tror att fästingburen TBE bara finns i skärgården runt Stockholm har fel. Den finns även i Central- och Östeuropa, så ska ni på sommarsemester utanför Sverige kan det också behövas.

Visst kostar sprutan några kronor, men se det som en försäkring - det är inte roligt att bli sjuk. Det kan bli ett kroniskt tillstånd som kan vara över många år.


Själv hade jag ett uppehåll på några år men gick sedan och tog igen. Nu var det tre år sedan, och nu är det dags för mig att fylla på. Se till att göra det samma; redan denna vecka?!

Om du vill läsa tidigare inlägg om vaccinering, läs här! Är du +30år, då ska du absolut läsa mitt tidigare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...