*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

söndag 6 juli 2014

Hitta bästa fikat

Ni som läser min blogg vet att jag gillar kaffe, och det ska komma fler och bättre inlägg i ämnet så snart jag hinner. Fram till dess kan ni alltid ta hjälp av Cafekartan.se för att hitta de bästa fiken där du själv bor, eller varför inte skriva en recension själv? 

Detta är "Fika" i Singapore (2014). 
Att fika ute på stan är något som utvecklats enormt de senaste tio åren. Nu finns det ett stort utbud av kaféer där man kan få allt - och ofta i stora kvantiteter.

Och när utbudet nu är så stort så gäller det att söka efter tips där informationen finns. För alla söker inte efter samma sak.

Cafekartan kan du hitta platser, läsa recensioner eller skriva dem själv. Detta är en tjänst jag inte använt själv, så jag är nyfiken på vad du tycker.

Kaffe har blivit allt mer ett intresse för mig, jag köper kaffe-böcker, förbereder att börja med kaffe-avsmakningar och bloggar om det.

Samtidigt så har jag den senaste tiden börjat att tänka på - vad är det bästa fikat? Och "fika" - är det bara kaffe du tänker på eller är det också viktigt om du får något speciellt tilltugg? Och i så fall vad?

Är det en slät kopp kaffe på ett strandnära fik? En kopp "svenskt" kaffe när du är utomlands, t.ex. Kafét "Fika" i Singapore? Eller en enorm cappuccino och Sveriges största kanelbulle på Egoïste i varuhuset Mood i Stockholm? Vill du läsa mer om Mat/Dryck i bloggen - klicka här!

Har du använt Cafekarta.se? Eller har du några tips var man hittar det bästa fikat, så är det bara att skriva en kommentar. Oavsett var i Världen det skulle vara.

1 kommentar:

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...