*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

söndag 28 september 2014

Prata med Primus

Nu när hösten är här så kom ett kort avbrott i vardagen. Ett flertal bloggare blev inbudna till Primus lokaler i Solna, för att få lyssna på en presentation och för möjlighet att prata med dem. 

Att blogga och hur man sprider kunskap samt bemöter kunder via Internet är ett stort intresse för mig. Skulle själv gärna arbeta med kundanalys och vara bloggansvarig. Därför tycker jag att det är så intressant att Primus just tar möjligheten att bjuda in bloggare på en macka efter arbetstid.

Att få träffa Primus var skoj, och att få besöka deras verkstad för forskning kändes intressant. Men även att lyssna på alla andra som var där var inspirerande. Allt från matlagning, olika kurser, vandringsprojekt och någon riktig expedition. Vi hade alla våran egen nivå av aktiviteter, men det vi hade gemensamt var viljan att vara ute i naturen samt passionen för det vi gör.

Under kvällen berättade Primus om deras tre versioner av gas; det nya är deras prisbelönade vintergas - som har en blandning som fungerar även när det är kallare. I behållaren för vintergas så har de också utvecklat ett "papper", den flytande vätskan i behållaren får därmed en större kontaktytan med omgivningen. Något som förbättrar effekten.   


Och det gäller att följa sin passion; för att med tiden bygga på med mer erfarenhet och utrustning. Min första utrustning från Primus var deras termosar. Sedan kom ett Eta Express gaskök, som varit min kompanjon under ett antal helgvandringar. Att laga mat och värma upp vatten för kaffe på morgonen efter att ha sovit under en tarp eller vindskydd betyder väldigt mycket.


Ett senaste tillskott i utrustningen är sk. food jugs (mattermos). En blåsig höstdag när man huttrar efter att ha gått längst Mälaren i fyra timmar och tar sig en paus, då är en varm potatissoppa från en mattermos helt rätt. Läs mer om Mattermosar, Primus och fisksoppa. I år köpte jag även en Primus PowerLighter, dvs en gaständare. Men jag har inte hunnit använda den.

Avslutar inlägget med ett pressmeddelande från Primus; här kan ni läsa lite om hur de själva presenterar några av sina produkter. Min egna nästa produkt jag funderar på att köpa är nog ett nytt gaskök, kanske ett av dessa? Men det får bli nästa år, nu är det mycket annat på agendan.


Har du några funderingar eller åsikter kring Primus produkter? Skriv en kommentar, skoj att se vad andra tycker om dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...