*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

fredag 5 september 2014

Kaffefestivalen, Stockholm

Det var en underbart vacker sensommardag i Stockholm i dag. Och det var nästan så att jag missade helgens häftigaste aktivitet, för i helgen är det Kaffefestival i stan. 

Nu i helgen är det Kaffefestivalen i Stockholm, på Södra Teatern och tillhörande Mossebacketerrassen. För ynka 50kr köper du dig ett entré-armband som ger dig inträde för fredag, lördag och söndag - och så klart fritt provsmakande av kaffe. Här är programmet i pdf.

Det kommer att vara tävlingar, möjligheten förstå smak-skillnaden på espresso och brygg gjord på samma böna, kaffe-provning, handla en ny kaffekvarn mm.

Företaget som samarbetar med Södra teatern är Johan & Nyström. Det är bara två dagar kvar; så se till att gå dit i helgen. Jag hoppas ha tid att gå dit igen; för att lära mig mer.


Här ett foto från Instagram, på min käresta och hennes föräldrar från festivalen. Se till att följa mig på Instagram så får du det senaste om friluftsliv, vandring, produkttips, resor, livsstil, kaffe mm.

Kaffe handbryggs med stor finess. 

På festivalen fanns även PMU, som sålde kaffe skänkt av Johan & Nyström under namnet Empower Woman - där pengarna går till deras verksamhet att förhindra övergrepp på kvinnor i Kenya. Om du går till festivalen kan det vara en bra sak att köpa detta kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...