*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

söndag 17 april 2011

Svenska Turistföreningen

Nu blir jag allt mer aktiv gällande friluftslivet. Har nyligen skapat ett konto på www.utsidan.se, bloggat en hel del samt varit ute och gått in mina nya kängor. Men nu har jag också betalt avgiften som medlem i Svenska Turistföreningen. 

Mina tankar med att gå med är så klart flera, upplevelser eftersöks och så kanske lite ideellt arbete?

Den främsta orsaken är att komma i kontakt med andra som har liknande intressen. Min fritid är inte direkt att hänga på nattklubbar, inte för att jag ogillar bra dansgolv eller något gott att dricka. Utan för att det inte känns tillräckligt roligt. Så medlemskapet hoppas jag leda till nya bekantskaper, skoj utan att vara bakis dagen efter. :-)

Sedan så kommer jag nu under våren att avgå från alla andra ideella uppdrag jag har. Så eventuellt kan jag komma att engagera mig lite in Svenska Turistföreningen ideellt. Sett att de har lokalavdelningar i Stockholm. Kanske ska jag ta och kontakta någon av dem när mitt medlemskort kommer.

Men inte minst, jag har sett att de har trevliga "Vandringspaket", då man kan få följa med erfarna guider på äventyr som jag annars inte skulle komma ut på. Har funderingar att fjällvandra i sommar. Om det inte blir av så ska jag absolut göra det 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...