*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

tisdag 8 mars 2011

Naturkompaniet, Vårrea 2011

Det gäller att ha ögonen öppna och när det händer så ska man ha en plan. I dag var jag inne i stan och upptäckte att Naturkompaniet har REA, och att rean redan pågått i sju dagar!!

Frisk luft må vara gratis, men friluftsliv och äventyr i naturen kräver utrustning - det kostar ofta mycket!! Att köpa en ny jacka eller vandringskängor på REA kan göra alla glada.

Men det gäller att veta vad man behöver, att köpa bara för att det är billigt är inte bra. Därför ska man ha tänkt efter före.

REAn har redan hållit på i sju dagar, men det finns fortfarande bra saker kvar.


Bilden visar en del av de kängor som såldes. Titta efter på deras REA-sida, för att få inspiration. Åk sedan genast in till din närmaste butik!!

Själv har jag inte riktigt klart för mig vad det är jag behöver, och nya kängor köpte jag helt nyligen. Det enda som fanns i tanken var en bra jacka som inte bara skyddade mot vind och regn, utan även gav viss värme. I dag har bara en tunn vind-/regnjacka. För vandring på våren och hösten, eller kallare klimat så saknar jag rätt utrustning. Men jag lägger inte 1700kr på något bara för att jag har en känsla - jag måste gå igenom utrustningen och bestämma mig.

Och det är precis vad jag ska göra. Även om jag inte hittar något på REAn, så ska jag se till att veta när jag besöker Vildmarksmässan om fem dagar. En sak köpte jag dock med 30% rabatt, ett par tunna handskar i fleece. De väger bara 166g och är av märket Black Diamond.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...