*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

torsdag 31 mars 2011

Friluftsliv på Internet

Att dela med sig av sina upplevelser är något som jag gillar väldigt mycket, därför har jag t.ex. denna blogg. Det är också skoj att läsa och se bilder från andra. 

Därför tycker jag att www.utsidan.se är en trevlig sida. Där finns möjlighet att lägga upp sina bilder, skriva i forumet, läsa artiklar och väldigt mycket andra saker. Medlemskapet är gratis, men själv har jag valt att betala 100kr/år för att få lite extra funktioner.



Med brons medlemskap får man lägga upp 100 bilder. Min plan är att lägga upp ca 12 bilder per album.

Och just nu finns två album, ett om mina dagsvandringar på Azorerna samt min vandring i Skottland. Hela tanken med min aktivitet på Utsidan är att få dela med mig av upplevelser, ta till mig andras erfarenheter och kanske utöka min bekantskapskrets med fler personer som har samma intressen. 


En av de häftigaste funktionerna är att man kan ange bilden positions på en världskarta. Vissa kameror tar automatiskt reda på sin position med GPS, t.ex. de bilder som jag tagit med min iPhone. Annars får man klicka sig fram på en karta. Och det roliga är att man också kan se andras bilder 


Här ser man de platser där bilderna i de upplagda fotoalbumen är tagna. Man ser tydligt var West Highland Way söker sig fram. De flesta av markörerna är från mina egna bilder. 

Men två av dem är tagna av andra, och söker man runt lite på kartan hittar jag bilder tagna av någon som varit på cykelsemester samt några som paddlat sig fram i ett brusande vattendrag. Mycket skojig funktion, och självklart så kommenterar jag och betygsätter de andras bilder.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...