*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

söndag 18 oktober 2015

Alla för Alla, 5km löpning

I dag ställde vi upp för Europas flyktingar. Midnattsloppet ordnade Alla-för-Alla, ett 5km långt lopp som kunde springas i Stockholm, Göteborg eller så rapporterade man in var man sprang det själv. 

Söndagen började med solsken, så det var med en bra känsla jag och frun tog oss till Stockholm Station för att delta i Midnattsloppets "Alla-för-Alla". Ett lopp på 5km lopp där hela avgiften gick till UNHCR.

Vi hade start vid 12:00 och kom i god tid, så vi satt och tittade på de som startade en timme före oss. Sedan blev det dags att värma upp inne på löparbanan, det kändes riktigt bra att springa på det underlaget. Men jag hade inte värmt upp hela kroppen, vilket kanske straffade sig senare? Något jag måste bli bättre på.

Det var skönt att komma igång och det gick bra. Med tiden kände jag dock att det var svårt att hålla den hastighet jag ville.

Min förkylning senaste tiden satt kvar lite, och kan jag också skylla på matförgiftningen i torsdags då jag var tvungen att gå hem från jobbet med värk i hela kroppen?

Men det är antagligen ursäkter. Jag måste träna mer och inte bara löpning, magmusklerna måste stärkas.

För efter tre kilometer fick jag ont i övre delen av magen. Kan varit kramp pga att jag är otränad helt enkelt. Behöver bli bättre.


Men trots att jag beklagar mig, jag sprang mina 5km på 30 min 42 sek - min näst snabbaste tid någonsin. Så det känns bra. Men det behövs uthållighet att hålla tempo, så nu under vintern är det uthållighet och magmuskler som gäller.


Som vanligt, jag använde min Ambit för att logga löpningen. Och en ny funktion jag gillar är "Suunto Move" där man kan skapa en film över hur man sprungit.

Kanske inte så imponerande läsning för er som är vana löpare, men det handlar om att bli bättre än sitt tidigare jag. Så för er som inte är så bra kan jag bara säga - ni kan bli mycket bättre! För jag tänker bli det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...