*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

fredag 16 oktober 2015

Sponsrad video - GoreTex

I dag var en härligt solig höstdag, själv tog jag en promenad på eftermiddagen. Det blev riktigt varm. Men det skulle lika gärna kunnat regna. Ska du ut på mer än en liten promenad, ja då gäller det att ha material som kan både andas och hålla ute väta. 

Vem av oss har inte hört talas om GoreTex? Som friluftsmänniska är detta ett material som gör vår utrustning både vattentät och låter svetten ventileras. Frågan man dock bör ställa sig - är det värt priset? För ofta är GoreTex premium-produkter, med ett högre pris. 


Mitt tips måste bli att välja med förstånd. Att köpa produkter som passar dig. Om du inte är så erfaren vandrare och bara går kortare dagsturer, så måste du inte ha det bästa regnstället. Köp något billigare. Men tänk också på att så många av oss har lådorna fulla av kläder, som vi faktiskt sällan använder. Då kan det faktiskt vara bättre för ekonomin, miljön och utrymmet hemma att köpa färre men bättre produkter.

Mina vandringsskor, hemma i hallen.

När det var dags att köpa nya vandringsskor i våras så skulle de vara ett bra substitut för mina tunga vandringskängor. Det viktigaste för mig var att reducera vikten, och mina nya skor väger bara 40% av kängorna. Men de skulle också uppfylla kravet att jag ska kunna gå fem dagar i regn (om så behövdes) på min vandring längst El Camino de Santiago i Spanien, utan att min prestanda försämras allt för mycket.

Så mitt val hamnade på dessa blå vandringsskor, som har just GoreTex. För mig var det ett bra val, då jag skulle vandra 20-35km per dag i fem dagar. Jag behövde skyddet mot regn, samt att fukt kan komma ut när man blir varm om fötterna.   

Detta är ett sponsrat inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...