*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

fredag 30 december 2011

Olycka på Kebnekaise - uppföljning

Det är inte alltid rätt information kommer fram. När jag själv varit och vandrat längst Kungsleden så läste jag mig till att två unga killar drabbats av en olycka på Kebnekaise. 

I augusti så skrev jag ett inlägg om två killar som skulle ha "ramlat ner" från Kebnekaise. Men nu när jag läser i Utemagasinet (nr 10, 2011) så framkommer det en helt ny bild.

Gustav som var en av de två killarna - har skrivit en insändare där han berättar fakta. "Vi klättrade på ostkammen av Kebnepakte, inte på Kebnekaise" samt "Min kompis ramlade för att en stor sten lossnade, inte för att en infätsning i fjällväggen har släppt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...