*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 30 september 2013

Höstvandring med STF (Aktivitet)

Hösten är här och träden börjar lysa i brinnande gult och rött. Det har blivit kyligare, men om man bara klär sig och är ute mitt på dagen är det underbart att bege sig ut i naturen. Nu ska jag leda en kortare vandring för STF på Lovön och du är välkommen. 

Söndagen den 13 Oktober så arrangerar Svenska Turistföreningen en höstvandring ute på Lovön. Vi startar vid Pressbyrån som ligger precis vid Drottningholm, för att sedan bege oss ut på 8-12 km lång vandring. Området är fullt av kulturhistoria och fornlämningar, några av dem kommer vi att titta på under dagen. Vandringens avslutas vid Lovö kyrka som har fem runstenar i sin omgivning.

Bild tagen av mig ute på Lovön för någon vecka sedan. 
Gå gärna in på Facebook och STF:s event "Vandring på Lovön" - där kan du anmäla intresse, läsa mer och ställa frågor. Det är inget krav att anmäla sig, men det är bra. Tänk på att ta med jämna pengar och medlemskort om du har. Medlem i STF kostar 20kr och icke-medlem kostar 40kr. Var i tid, vi avgår klockan 10:00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...