*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

måndag 2 april 2012

Våfflor och solsken

Det var söndagen den 25 mars och solen sken med en värme som kändes. Svenska Turistföreningen sålde våfflor i den lilla stugan i Paradiset, och det var dags att komma ut i skogen. 

Klockan var kring 11 när vi klev av bussen vid Bruket, nu en väl bekant hållplats för mig. Än så länge var det kyligt, så buffen fick ge värme kring halsen. Väl framme i Paradiset hälsade vi kort på de aktiva från STF:s stockholmskrets, innan det var dags att bege oss ut i skogen.

Det porlade en hel del på vissa ställen, men skogen var överraskande torr. Och nu hade solen börjat att ge ordentligt med värme. Vi gick öster ut mot den lilla trevliga sjön Trehörningen. Det var första gången mitt sällskap var här och jag berättade om den lilla Ugglestugan och vindskyddet. För jag har planer på att vi ska övernatta här i sommar, och samtidigt göra ett produkttest.

Efter te och mackor gick vi vidare i skogen, målet var sjön Örjan. Detta var också första gången jag använde den ny klockan av modell Ambit i fält. Suunto har varit så snälla att låta mig prova deras nya stjärna på äventyrarnas klockhimmel. En utvärdering om dess funktioner kommer senare i april.

Vi kom fram till Örjan, njöt av solskenet men fick sedan bråttom - det var dags att ta sig tillbaka till Paradiset för att hinna få några våfflor. Och vi hade en väldig tur - när vi väl klev in i stugan fanns det bara smet kvar till fyra personer. Så vi fick den näst sista laggen.

Detta var en dag som gav på en försmak av kommande äventyr, klockan jag prövar och sommarens värme. Tackar speciellt de tre från STF Stockholm som arbetade gratis hela dagen i stugan för att sprida glädjen att vara ute i naturen till allmänheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...