*** Inspiration för träning, resor och friluftsliv - välkommen till Vandringsman.com *** Bloggen har funnits i 10 år, men ligger nu i dvala. Den kanske uppstår igen. ***

lördag 29 september 2012

Att välja handbagage på flyget

Att välja handbagage på flyget kan ibland vara lite svårt, för bolagen har olika bestämmelser om vad man får ta ombord. Och ska man nu köpa en ny väska så är det bra att tänka innan man handlar. Därför ger jag här en kort redovisning för vad som gäller. 

Du ska alltid kontrollera reglerna på flygbolagets hemsida, men här kommer en sammanfattning av vad jag läst mig till. Källan är Åhléns väskavdelning. Mitt tips är helt enkelt att fundera på vilka bolag som känns rimliga i framtiden och sedan välja vad du ska köpa.

Titan är ett av flera märken.
45x35x20cm
Skyways
FlyMe

50x35x25cm
Alitalia

50x40x20cm
Finnair

50x40x25cm
Malmö Aviation

Epic är ett av flera märken. 
55x35x25cm
KLM
Air France

55x40x20cm
British Airways
Lufthansa
RyanAir

55x40x23cm
SAS


Som ni ser, det är inte helt enkelt att välja "rätt" väska. I alla fall jag vill ha en så stor väska som möjligt - men fortfarande inte köpa en så stor att den blir omöjlig på andra flygbolag.

Har du förslag på väskor eller egna kommentarer gällande handbagage, skriv en kommentar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen!! Hoppas du skriver ett inlägg, det skulle motivera mig att fortsätta med min blogg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...